سفارش تبلیغ
صبا ویژن

متن لوح تقدیر روزپزشک

پزشک کیست ، حرفه پزشکی چیست و  روز‌پزشک چه روزی است ؟ 

قبل از اینکه بخواهیم وارد مقوله تعریف پزشک و حرفه پزشکی شویم. ضروری است که ابتدا شناختی از تاریخچه درمان و بیماریها ‌داشته باشیم. بدانیم که در قدیم برای درمان و معالجه بیماران چگونه عمل می‌کردند. 

درد و بیماری از زمانی که انسان‌ها آفریده شد‌اند گریبانگیر‌شان بوده است. بشر هموار به دنبال کشف و یا تولیددارویی برای درمان و معالجه آن بیماریها  بوده‌اند. انسان‌های اولیه با استفاده از گیاهان و مواد طبیعی که در اطرافشان بود برای درمان استفاده می‌کردند.

اولین بار مفهوم پزشک و پزشکی در یونان باستان توسط بقراط(پدر علم طب نامیده می‌شود)، به عنوان علم و حرفه‌ای جدا از سایر حرف مطرح شد. باتوجه به اهمیت اخلاق در پزشکی نیز توسط ایشان سوگند نامه‌ای تهیه گردید که تداعی کننده اهمیت اخلاق در رشته پزشکی می‌باشد(سوگندنامه بقراط). ایشان ابداع کننده راهی گردید که در سالهای بعد توسط پزشکانی مانند ابن‌سینا و رازی دنبال گردید.

از آن زمان تابه امروز علم پزشکی پیشرفت‌های زیادی پیدا کرد. از قرن نوزدهم میلادی به بعد با ظهور پزشکی مدرن و پس ازآن با ورود علم ژنتیک تحولی بزرگ در درمان بیماری‌ها پدیدار گردید. 

 به طور عامیانه پزشک به کسی گفته می‌شود که برای معالجه و درمان بیماران اقدامات لازم را انجام می‌هد. از نظر علم پزشکی دکتر(پزشک) به  فردی اطلاق می‌گردد که برگرداندن سلامت انسان را از طریق مصاحبه با بیمار، مطالعه، تشخیص و درمان بیماری  می‌پردازد. 

حرفه طبابت(پزشکی) بطور دائم با روح و جسم انسان ها سرو کار دارد. لذا این حرفه به عنوان  مقدس‌ترین، حساس‌ترین و با اهمیت‌ترین مشاغل در جهان امروزی شناخته شده‌است. 

روز پزشک: از آنجاییکه شغل پزشکی دارای اهمیت بالایی است و به پاس قدردانی و ارج نهادن به جامعه پزشکی، در تقویم ایرانیان سال روز ولادت شیخ الرییس ابوعلی سینا را که مصادف با اول شهریور ماه می‌باشد به عنوان روز مبارک پزشک نامگذاری نموده‌اند. دراین روز مهم از جامعه پزشکان به انحاء مختلف تقدیر و تشکر می‌شود. یکی از این موارد ارائه روز‌پزشک به پزشکان عزیز کشورمان می‌باشد. در این لوح تقدیرعلاوه بر تبریک به فراخور و تعلق خاطر اهداء کننده لوح تقدیر با دریافت کننده مزین به جملات زیبا و تحسین آمیز خواهد بود.

نمونه هایی از متن لوح تقدیر روز‌پزشک به شرح زیر ارائه می‌گردد:

 

تبریک روز‌پزشک به همکار

 فرارسیدن سال روز ولادت شیخ الرییس ابوعلی سینا، که به شایستگی روز پزشک نامیده شده است را به تمام پزشکان سرزمینم که چون شمعی فروزان روشنی بخش زندگی دردمندان و بیماران می‌باشند، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

 از خداوند متعال توفیق خدمت و کسب افتخارات روز افزون برای شما دکتر………. آرزو‌مندم. 

 امید که زندگیتان قرین سعادت و خوشبختی باشد.

                                                                                                                                                                                دکتر…..

تبریک روز‌پزشک به همکار توسط رییس بیمارستان….

بدینوسیله ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه روزی شما در زمینه درمان و مداوای بیماران، فرارسیدن  روز پزشک را خدمت جنابعالی و خانواده محترمتان تبریک عرض می‌نمایم.

امیدوارم همواره در افزایش سلامت جامعه موفق و پاینده باشید.

                                                                                                                                                                         رییس بیمارستان…..

متن لوح تقدیر روز‌پزشک ارائه شده توسط مدیرعامل شرکت ….. 

در این روزهای بسیار دشوار و سختی که مردم ایران در آن قرار گرفته است. ایران اسلامی به خود می‌بالد که در این زمان فرشتگان و سپید جامگانی را درکنار خود دارد که چون شمعی فروزان و ستاره‌ای نورانی با سوختن خود روشنی بخش جسم و جان دردمندان و بیماران این مرزو بوم می‌باشند. 

ضمن تشکر و سپاس از کلیه پزشکان، فرارسیدن روز پزشک را به تمامی این عزیزان تبریک عرض می‌نمائیم. 

                                                                                                                                                                         مدیرعامل شرکت… 

 تقدیر از استاد… توسط رییس دانشگاه… به مناسبت روز‌پزشک  

جامعه پزشکی و دانشجویان عزیز رشته‌های پزشکی برخود می‌بالند که مدرسی چون شما سکان آموزش آن‌ها را در دست گرفته‌است. جنابعالی علاوه بر اینکه در پزشکی حاذق هستید. در زمینه تدریس نیز دارای کرسی بالایی می‌باشید.

بدینوسیله فرارسیدن روز مهم و شایسته پزشک را خدمت سرور گرامی تبریک عرض می‌نمایم. از خداوند متعال سلامتی و بهروزی را برای شما و خانواده محترمتان خواستارم.

                                                                                                                                                                                     رییس دانشگاه…..